środa, 14 listopada 2012

Jak uszyć rozkloszowaną spódnicę?

Niebieski materiał w kwiaty  (pomimo moich lęków) nie został zmarnowany i przekształcił się w rozkloszowaną spódniczkę. Jest to model szybki, łatwy i przyjemny w szyciu. Tkaninę kupiłam na allegro za 13 zł, póki co wykorzystałam połowę.








Jak uszyć taką spódniczkę? Sprawa jest prosta- potrzebujemy dwa kliny, skrojone z podwójnie złożonego materiału, suwak oraz  (ewentualnie) pasek. Spódniczka ma długość 43 cm, na podstawie tego schematu można zrobić dłuższą lub krótszą. Oczywiście trzeba zostawić zapas na szwy (1,5cm) i podłożenie (2-3cm).



A- promień linii podłożenia:              B- promień talii                                         
rozmiar 34- 53,3cm                              B- 10,3cm
rozmiar 36- 54cm                                 B- 11cm
rozmiar 38- 54,6cm                              B- 11,6cm
rozmiar 40- 55,3cm                              B- 12,3cm
rozmiar 42- 55,9cm                              B- 12,9cm
rozmiar 44- 56,6cm                              B- 13,6cm

Dwa kliny ułożyć prawą stroną do prawej i zszyć ich brzegi. Wszyć zamek z boku i podłożyć dół spódniczki. Jak widać na zdjęciach,  wszyłam jeszcze mały pasek ale wydaje mi się, że nie jest to konieczne.







90 komentarzy:

  1. Ślicznie się prezentuje ta spódniczka i uważam, że pasek to taka kropka nad "i", dzięki za instrukcję, skorzystam na pewno :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładnie ta spódniczka wygląda. Bardzo podoba mi się wzór na materiale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kiecka jak marzenie....tylko ciekawe ile metrów na takie cacko potrzebuję?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kupiłam 1,5 metra, została mi jeszcze mniej więcej połowa

      Usuń
  4. bardzo ładna spódniczka ;) A jak by to było z paskiem? Jak go wszyć tak, aby się nie zaginał?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój materiał był dość sztywny więc się nie zagina ale jeśli będziesz szyła z czegoś cieńszego to podklej sobie flizeliną. Powinno być dobrze :)

      Usuń
  5. Swietna spódnica.....baaardzo dobrze przestawiona i objaśniona....naprawde super :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie spódniczki, Twoja jest cudna!

    OdpowiedzUsuń
  7. ślicznie wygląda! a materiał cudowny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna! I wygląda na prostą do zrobienia.. Może się kiedyś pokuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna spódnica, świetny materiał:)
    Ale podawanie promieni dla poszczególnych romiarów wydaje mi się pozbawione większego sensu, nie łatwiej sobie obliczać promień dla własnego obwodu talii?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tego bloga odwiedzają nie tylko osoby szyjące. Mnóstwo osób pisze do mnie o tym, że chcą nauczyć się szyć ale nie wiedzą od czego zacząć. Mając podane wymiary, będzie im łatwiej wykroić taką spódnicę. Wykrój oczywiście można zmienić i dopasować do własnej figury, ale sama pamiętam jak szyłam pierwszą spódnicę i wtedy chętnie bym z gotowych wymiarów skorzystała.

      Usuń
  10. Piękna spódniczka! Właśnie tego potrzebowałam, bo cały czas szyję spódniczki na gumce;)
    F.

    OdpowiedzUsuń
  11. Spódnica pięknie się układa. Od dziecka uwielbiam te robione z koła, bo niesamowicie wirują! ;-)

    Pozdrawiam, El clavel

    OdpowiedzUsuń
  12. Spódnica wyszła śliczna! A co do paska - nie zgodzę się z twierdzeniem, że bez niego mogłoby być. Pasek kroisz prosty,więc się nie rozciąga. Sama spódnica jest z koła, czyli rozciąga się bardzo. Nie wszyta w pasek musiałaby być wykończona jakimś obsadzeniem, krojonym z kawałków na tyle małych, żeby były jakby z prostego kawałka krojone - żeby się nie rozciągały na łuku. Wykończenie kółkiem z innej tkaniny czy od razu podszewką rozwlekło by się i straciło fason. Przy kloszowych spódnicach pasek to najprostsze rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Podstawy :)
    Ładny wzór materiału :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Zgadza się, to są podstawy! Generalnie na tym blogu wiele rzeczy jest prostych w wykonaniu bo nie będę się zgrywać i szyć rzeczy póki co dla mnie za trudnych . No i szyję to co lubię nosić, a lubię rzeczy proste i klasyczne. Aż normalnie chyba zabiorę się za płaszcz mający cztery burdowe gwiazdki :) bo ostatnio też skomentowałaś coś w stylu "łatwizna".

      Usuń
    2. Ja bym proponowała uszyć coś co będzie zasługiwać na 5 Burdowych gwiazdek bo kto teraz szyje takie łatwe spódnice ?
      http://www.irminastyle.com/2012/11/red-lips-gray-skirt.html#more

      A tak w ogóle to miałam napisać, że materiał został wykorzystany bardzo dobrze bo piękna z niego spódniczka wyszła :) I też sobie taką prostą uszyję kiedyś :)

      Usuń
    3. cztery gwiazdki to może jeszcze jakoś bym zniosła ale pięć? haha toż to bez relanium się nie obejdzie! :) Póki co pozostanę przy prostych modelach, mam nadzieję, że nie stracę "fanów"

      Usuń
  14. Wspaniała,świetny materiał ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Spódniczki z koła zawsze wyglądają dobrze :)
    Moja wycięta "odwiesza się". Notabene też niebieska i też w kwiaty :)
    Gdzieś wyczytałam, że cięte z koła/półkola spódnice mają tendencję do wyciągania się w związku z tym należy je odwiesić np. przypięte do wieszaka, coby te "ogony" można jeszcze przed szyciem wyrównać.
    Ale wydaje mi się, że to zależy też od materiału :)
    Pozdrawiam,
    Mag

    OdpowiedzUsuń
  16. A very beautiful skirt! I love these skirts because they are very feminine and play with the wind when I walk. Love your one!

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna spódniczka i piękny materiał! Aż nabrałam ochoty na zmałpowanie :D
    Co do samej spódnicy z koła, to polecam też początkującym, chętnym na taką spódniczkę, by zerknęli do jakiejkolwiek książki o szyciu ubrań (no może prawie jakiejkolwiek), tam zawsze podana jest instrukcja jak szyć spódnicę z koła lub półkola. I prawdę mówiąc, więcej chyba znajdzie się w starych ksiażkach naszych mam i babć niż w tych nowych, w których jest masa zdjęć, splendoru i kitu, a tak naprawdę, trafnych wskazówek mało.
    Istrukcja z książki + wskazówki z tego posta i można samemu stworzyć piękną spódniczkę! :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ładnie wyglądasz w tej spódniczce. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Super pomysł z wykorzystaniem tkaniny - jest idealna do takiej spódniczki!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo, bardzo łądna i tkanina świetnie się prezentuje:]

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam spódnice z koła lub z pół-koła ale nie mam ani jednej :D Może czas to zmienić?! Paseczek jest kropką nad 'i" - instrukcja czytelna i jasna. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytelny instrukcja!:)Bardzo lubimy takie spódnice!! Jak byłyśmy małe, zawsze prosiłyśmy mamę, żeby nam uszyła "kręcone" spódnice;) Czyli takie właśnie z koła, bo przy obracaniu się pięknie falowały:)
    p.s. Nie wiedziałam, że to taka zbrodnia szyć proste rzeczy;p
    Chociaż dowiedziałyśmy się, że też do takich strasznych zbrodniarek należymy;) Szyjmy to, co lubimy nosić! Bez względu na ilość gwiazdek;) Uściki

    OdpowiedzUsuń
  23. Super! Jak zwykle wyglądasz pięknie :)

    Dzięki za instrukcję :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mamy podobny gust:)
    Też kupiłam (już dawno) tą tkaninę na allegro, czeka na spodnie i na pomysł na nie :) Widzę, że wybrałaś tą ciemniejszą stronę jeansu (ładniejszę). Spódnica ekstra, wyglądasz w takich świetnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta tkanina strasznie barwi ręce w trakcie szycia więc może lepiej ją upierz przed. Ale trzeba przyznać, że jest fajna i w fajnej cenie :)

      Usuń
    2. Dokładnie jest w fajnej cenie. Kupuję u tego allegrowicza i zakupy u niego to pewnego rodzaju ryzyko, bo w większości przypadku kolory się nie zgadzają,ale tak to jest z zakupami na necie.

      Usuń
  25. Bardzo ciekawe wykorzystanie tkaniny! ja pewnie przeszłabym koło niej obojętnie, a tu proszę, taki efekt!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Lubię tu zaglądać bo jestem początkująca a ty masz fajne i proste do uszycia rzeczy wkurzają mnie jakieś głupie komentarze w stylu łatwizna proste i podobne.Zawiść ,że masz pomysł na siebie, myślę,że sie tym nie przejmujesz i nie zmienisz dotychczasowej drogi pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy zakładałam tego bloga chciałam, żeby był takim udokumentowaniem mojej nauki szycia, żeby czytelnik mógł śledzić moje postępy a czasem również mniej udane uszytki. Szyję dla siebie, to co lubię i nie mam ambicji, żeby być projektantką a jeśli czasem ktoś się mną zainspiruje i stwierdzi, że też spróbuje szyć to jest to miód na moje serce. Przyzwyczaiłam się do tego, że jedni chwalą a inni krytykują i dobrze, że tak jest. Osoby, które czytają to co piszę a nie tylko oglądają zdjęcia wiedzą, że często się boję coś uszyć bo mi się wydaje, że nie dam rady a jednak próbuje i Wam to pokazuję.

      Usuń
  27. spódnice z koła są cudne, znaczy cudnie się układają i z pół koła też. Tylko rzeczywiście czasem warto je odwiesić przed podwinięciem żeby się uleżały na wieszaku, ale to zależy od tkaniny. Twoja jest bardzo fajna. Trochę mi przypomina tkaninę obiciową na fotele....ale ja mam słabość do takich tkanin - szyje z zasłon, materiałów na leżaki - ważne że się podoba :) Super. Aż mi się zachciało takiej spódnicy.

    OdpowiedzUsuń
  28. Na Twoim blogu wygąda to tak prosto...a nie wim czy by mi sie udało... Cudownie:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zainspirowałaś mnie po raz kolejny! Pozazdrościłam Ci takiej fajniej spódniczki i sama zapragnęłam podobnej. W trakcie krojenia stwierdziłam, że starczy mi materiału na sukienkę, więc uszyłam.

    P.s. Dzięki Twojemu "o rety!" po dwóch latach obserwowania innych blogów założyłam własny.

    Dzięki!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale! Bardzo się cieszę :)

      Usuń
    2. A jaką zrobiłaś górę? :) bo też chciałabym zrobić sukienkę i na górę dodać np. coś na wzór gorsetu bez ramiączek.. ale nie mam pojęcia jak to zrobic, bo dopiero zaczynam przygodę z szyciem :)

      Usuń
  30. no świetna jest. i niezwykle nam się podoba, że taka oszczędna w formie, bo przy tej tkaninie naprawdę nic już więcej jej nie trzeba
    pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękna....leży cudownie!!! Sama wykopałam wczoraj w lumpeksie niebieskie zasłony w kwiatki i może pokuszę się o taką...chociaż tak jak ktoś w komentarzu wyżej napisał, u Ciebie wygląda to strasznie prosto, a pewnie jak ja bym się za to zabrała to wyszedłby mi jakiś koszmarek...jak się doszywa taki pasek? Do gotowej, zszytej już spódnicy, czy przed zszyciem brzegów?

    I jeszcze jedno pytanie...korzystasz też/ korzystałaś z jakichś książek o szyciu? Jeśli tak, to mogłabyś polecić jakąś dobrą, w której są poopisywane właśnie takie podstawy w sposób łopatologiczny? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha nie wyjdzie koszmarek :) Ja najpierw zszyłam te dwa kliny, potem wszyłam suwak a na końcu pasek. Nie wiem czy ta kolejność jest prawidłowa ale jak to z samoukami bywa- robiłam na wyczucie :). Jeśli chodzi o książki to mam poradnik łucznika "proste i modne szycie" ale częściej korzystam w youtube. To jest najlepszy poradnik z możliwych :))

      Usuń
  32. Az chyba kupie ta tkanine u tego allegrowicza :p chyba ze juz wszyscy ja wykupili hahah:p a wiesz, jak ja szyje spodnice z kola to z jednej czesci, tzn nie rozcinam na dwa kliny, chyba ze material na to nie pozwala. Ladniej sie wtedy uklada, a jak sie ja "odwiesi" na caly dzien i to wtedy juz wogole cudnie sie rozklada :) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja też tak planowałam, ale stwierdziłam, że uszyję ją z dwóch kawałków dla większej oszczędności materiału :)

      Usuń
  33. Uwielbiam takie spódnice! Materiał idealnie do niej pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Właśnie zrobiłam ogromne zakupy u tego sprzedawcy i jakoś tak impulsywnie, zupełnie nieplanowanie, kupiłam też kawałek takiego samego materiału na bezczelnie małpowaną spódnicę rozkloszowaną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha jakbyśmy kupiły taką spódnicę w sieciówce to pewnie ryzyko, że spotkamy taką samą jak nasza byłoby większe. Więc śmiało szyj! :)

      Usuń
  35. Bardzo, bardzo efektowna:) Widziałam już ten materiał i nawet wyobrażałam sobie uszytą z niego prostą, ołówkową spódnicę tuż za kolano, taką super grzeczną w formie - a tu Ty wychodzisz z tym falowaniem:)))
    Świetnie wygląda i bardzo czytelny instruktaż - uszyję Młodej, gdy wybierze w końcu jakiś materiał:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Prześliczny krój na spódnice! A w sumie nie wygląda aż tak strasznie trudno... Musze spróbować! Dzięki wielkie :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam! chcę uszyć sukienkę i nie wiem jak się za to zabrać.. zaczęłam od gazety burda.. plany układu wykroju są trochę dla mnie nie zrozumiałe. chciałam zacząć od dołu i mam puknt (klin przodu 1 raz z podwójnie złożonego materiału oraz klin z tyłu 2 razy) co to znaczy? Mam nałożyć na siebie dwie warstwy materialu i zszyć to? Proszę o pomoc :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli chodzi o to, że klin (czyli ta "trójkątna" część spódnicy) z przodu jest podwójny- złóż podwójnie materiał na podłodze i odrysuj klin na tkaninie. Kiedy wytniesz część i rozłożysz ten podwójnie złożony materiał będziesz miała dwa połączone kliny. Zobacz zielony rysunek powyżej. Tam zaznaczyłam linię złożenia materiału. Tył natomiast złożony jest z dwóch części (klinów) więc musisz je na tkaninie narysować dwa razy.

      Usuń
  38. ok a to mam pytanko czy przód to to samo co tył :D?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przód masz z klina podwójnego a tył z dwóch klinów więc od razu widać, że to co innego. Tył jest z dwóch klinów bo pewnie po środku będzie suwak

      Usuń
  39. a chciałabym się spytać czy łatwiej mi będzie szyć z koła czy z klinów? bo to moja pierwsza taka sukienka będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szyj tak jak jest w opisie, a co szyłaś już wcześniej?

      Usuń
  40. dwie spódniczki. Jedna z gumą na zewnątrz, grubą 5 cm i druga z gumą wewnątrz ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem czy nie jest jeszcze za wcześnie na sukienkę. Może najpierw spróbuj uszyć spódnicę rozkloszowaną z koła z suwakiem a potem sukienkę

      Usuń
  41. ja wiem wiem.. bedzie mi teraz ciezko ale mam studniowke za 2 tygodnie i po prostu nie mam innego wyjscia jak tylko szyc... :)

    OdpowiedzUsuń
  42. dzięki :))
    w razie czego jakbym miala do Cb jakies pytanie.. to gdzie mam pisać? na facebooku na maila? :)

    OdpowiedzUsuń
  43. dzięki bardzo za pomoc :)))

    OdpowiedzUsuń
  44. świetna spódnica :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Mnie też Twój blog inspiruje :P Na razie kupiłam sobie Burdę z marca i 2 zeszłoroczne szycie krok po kroku i planuję się zabrać za pierwszą w życiu uszytą w całości przeze mnie bluzeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Fantastyczna! Właśnie szukałam sposobu na uszycie rozkloszowanej spódniczki i trafiłam tutaj ;) Myślisz, że będę w stanie zszyć ją ręcznie? Nie posiadam niestety maszyny. ;(

    Pozdrawiam i obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  47. Hej;)
    Znalazłam ten blog przypadkiem szukając "przepisu" na uszycie spódnicy rozkloszowanej. Znalazłam Twój blog i jestem pełna podziwu,że tworzysz takie cacka z niczego(sama chodzę po ciucholandach i chyba sama zacznę przerabiać jak znajdę coś fajnego). Ale wracając do spódniczki... Chciałabym sama uszyć taką rozkloszowaną, bo niestety w sklepach ceny są wygórowane i drogie, a na dodatek nie warte tych pieniędzy, a poza tym nie są do końca takie jak mi się marzy.

    Jeśli masz możliwość i czas, proszę wytłumacz jak mam patrzeć na ten rysunek z półkołem, którego kompletnie nie rozumiem.

    p.s. nigdy wcześniej nie szyłam i może dlatego nie rozumiem nic


    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wyobraź to sobie tak, że wchodzisz w okręg przez ten otwór na środku- wtedy to jest rozkloszowana spódnica z koła. Większy obwód to brzeg spódnicy a mniejszy to obwód pasa. Spódnicę możesz zrobić z dwóch połówek, lub z czterech ćwiartek, zależy ile masz materiału.

      Usuń
  48. chciałam zapytać z jakich najlepiej tkanin szyć, to znaczy na przykład z jakiego materiału uszyłaś tą spódniczkę?

    OdpowiedzUsuń
  49. a z jakich materiałów najlepiej szyć? które szybko się nie niszczą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja lubię szyć z tkanin bo dzianiny są dość trudne- rozciągają się i jest z nimi trochę roboty. W tym tygodniu szyłam z żorżety, też nie było łatwo. Trudno mi odpowiedzieć na Twoje pytanie bo jak widzisz zazwyczaj szyję z tego co znajdę w ciuchlandzie. Czasem coś kupię na allegro, ale zazwyczaj to co jest bardzo tanie, więc raczej nie szukam danego rodzaju tkaniny.

      Usuń
  50. może to głupie pytanie, ale dopiero co wracam do miłości z dzieciństwa - szycia: jak w ogóle narysować koło? cyrkiel z oczywistych powodów. odręcznie? w moim przypadku mimo że mam umysł ścisły to jest nierealne, nie potrafię. jak tego dokonać?

    OdpowiedzUsuń
  51. Bardzo ale to bardzo dziękuję za ten kursik. Dzięki Tobie uszyłam swoją pierwszą w życiu spódnice. Jestem zachwyconą nią. Czy istniałaby mozliwość abyś zrobiła kursik na spódnice typu ołówek? Byłabym CI bardzo wdzięczna. Próbowałam uszyć według wykroju ale albo wybrałam za trudną albo jestem na tyle tępa że nie potrafię jej uszyć.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  52. Mam pytanie z jakiego materiału jest wykonana ta spódniczka to bardzo ważne ( jak nie wiesz to przepraszam za kłopot ) http://img.szafa.pl/ubrania/0/012826762/1353434732/nowa-spodnica-rozkloszowana-kolor-mietowy-xs-s-m-l.jpg

    OdpowiedzUsuń
  53. Śliczny materiał lecz nie mogę go znaleźć ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie już go nie ma w ich ofercie. Dość dawno kupowałam ten materiał.

      Usuń
  54. Bardzo proszę o informację, czy przód i tył wydłużasz nieco w stosunku do boków, czy cała spódnica jest idealnym kołem?. Pozdrawiam Nina.

    OdpowiedzUsuń
  55. Witam, spódnica jest cudna - prostota sama w sobie które nie potrzebuje dodatków bo sama przyciąga wzrok.
    Mam pytanie czy ten materiał to jeans? i gdzie można go kupić bo strasznie mi się spodobał.
    Będę wdzięczna za odpowiedz,
    Pozdrawiam
    Gośka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Materiał kupiłam na allegro od sprzedawcy abcTekstyliaPl, ale to było dawno temu i już go nie ma. Ma natomiast podobny http://allegro.pl/tloczony-jeans-bawelniany-we-wzor-kwiatowy-b05-i3701373028.html

      Usuń
  56. Witam serdecznie ! Widzę ,że umiesz szyć i doradzasz :) Mam za zadanie uszyć córce sukienke na studniówkę wymyśliła sobie : gorset (już gotowy) z dzianiny i dotego doszyć mam spódnicę typu balerina ze złotego materiału na to tiul czarny.Chciałam aby spódnica była lekko w pasie pomarszczona, czy dla takiego efektu można wyciąć wiekszy promień w pasie?

    OdpowiedzUsuń