piątek, 27 września 2013

Jak uszyć rozkloszowaną spódnicę z zakładkami? Tutorial

Wbrew pozorom uszycie takiej spódnicy nie jest trudne i nawet osoba początkująca w szyciu powinna sobie z nią poradzić. Postaram się więc, wytłumaczyć Wam jak krok po kroku zrobić taką spódniczkę.




 
Co jest potrzebne do jej uszycia?
-materiał (im szerszy, tym bardziej rozkloszowana będzie spódnica). Ja użyłam kawałka materiału o wymiarach około 170cm x 50cm  (można użyć tak jak ja kawałka zszytego w połowie)
-pasek z tkaniny, jego długość zależy od tego ile masz w pasie + 5cm. Pasek może być prosty (łatwiejszy do wszycia) lub taki jak mój.
-flizelina do podklejenia paska
-no i oczywiście nożyce, igła, nici, maszyna do szycia, żelazko, szpilki


Brzegi tkaniny trzeba obszyć na overlocku lub zygzakiem! Ja obszyłam tkaninę dopiero po przypięciu zakładek.

1. Zaczynamy od równego ułożenia zakładek, tak aby długość tkaniny dopasowała się do długości paska. Zakładki wygodnie układa się na manekinie, ale można to też zrobić na podłodze. Zakładki trzeba przypiąć szpilkami, można je też na koniec przyfastrygować

Zakładki układamy w sposób pokazany na obrazku. Postaraj się zachować równe odstępy i szerokości.

Ja układałam tkaninę na manekinie przypinając zakładki szpilkami.


2. Następnie ręcznie przyfastrygowałam zakładki i obszyłam na overlocku.



3. Pasek po obszyciu trzeba podkleić flizeliną oraz zaprasować złożony w połowie. Radzę zaprasować również dolny brzeg , dzięki temu łatwiej będzie przyszyć pasek do spódnicy.


4. Następnie trzeba równo ułożyć pasek na spódnicy, odchylić go tak aby prawa jego strona leżała na prawej stronie tkaniny i przypiąć szpilkami zaprasowany brzeg. Wcześniej można sobie zaznaczyć mydełkiem krawieckim miejsce paska, wtedy będzie trochę łatwiej.


5.Teraz trzeba przyszyć pasek na maszynie. Szyj po widoczniej linii zagięcia.



Gdy odchyli się przyszyty już pasek spódnica będzie wyglądać tak



6. Przyszyty brzeg trzeba zaprasować żelazkiem (starając się nie wyprasować zagięcia). Następnie składamy pasek w połowie i szyjemy ściegiem prostym (patrz zdjęcie wyżej, przerywana linia).


Jeszcze tylko trzeba przyszyć suwak.


7. Prawie zawsze wszywam suwak w następujący sposób. Zszywam brzegi tkaniny (prawa strona na prawej), następnie rozprasowuje szew. Przykładam odwrócony suwak i szpilkami przyczepiam go do tkaniny (potem fastryguję) tak aby jego środek był w tym samym miejscu co środek szwu i szyję z pomocą stopki do wszywania suwaka. Po przyszyciu trzeba rozpruć szew, tak aby suwak mógł działać :) te odstające części suwaka można przyciąć lub włożyć pod zagięcie szwu i przeszyć kawałek ściegiem prostym.



Po rozpruciu szwu na długości suwaka, będzie mniej więcej wyglądał tak (trzeba go jeszcze zaprasować, żelazkiem)


8. Na koniec zostało najłatwiejsze, czyli podłożenie spódnicy, ale tego chyba nie trzeba opisywać :)

Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałam cały proces szycia i może ktoś skorzysta z takiego tutorialu. Pamiętajcie jednak, że nie mam wykształcenia krawieckiego, możliwe, że doświadczona krawcowa zrobiłaby to inaczej. Ja po prostu opisałam Wam mój sposób :) 


57 komentarzy:

  1. Jesteś doskonałym przykładem na twierdzenie, że móc/potrafić wystarczy chcieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mi rodzice powtarzali, że talent to 20% sukcesu, reszta to ciężka praca. Także jeśli się chce to się lepiej lub gorzej zrobi.

      Usuń
  2. Wow super Ci to wyszło, szkoda, że ja nie jestem taka zdolna

    OdpowiedzUsuń
  3. super spódniczka. Ja ostatnio uszyłam swoją pierwszą, też z zakładkami. Ubiorę ją pewnie, ale moja figura niestety niezbyt toleruje takie rozkloszowane spódnice:)

    OdpowiedzUsuń
  4. tutek fajny i dobrze przedstawiony, dodałabym tylko metodologię obliczania wielkości zakładek - z doswiadczenia wiem, że przy tej (niby błahej) czynności spędziłam latem troszkę czasu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja mam pytanie o manekin? Gdzie go kupilas a moze sama zrobilas?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nie jest manekin krawiecki, to taki zwykły manekin jak nieraz stoją w sklepach. Dostałam go kiedyś od teściowej

      Usuń
  6. rewelacja! :) śliczna ta spódniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesteś kochana, bardzo dziękuję. Tylko jak obliczyć te zakładki.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm tych zakładek nie ma jakoś dużo, więc to nie jest nic trudnego tak na oko je zrobić

      Usuń
  8. Rzeczywiście prosta sprawa! Świetny tutorial. Chyba się w to pobawię, bo mam kawałek materiału, z którym nie wiedziałam, co robić.

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo dobrze wyglądasz w takim fasonie spódnicy

    OdpowiedzUsuń
  10. przepięknie zrobiłaś tę spódniczkę, myślę,że jak kupię maszynę to będę krok po kroku z Twoim blogiem szyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Będę się starała zamieszczać coraz więcej tutoriali :)

      Usuń
  11. Super pomysl na wszycie zamka;-) kiedyś wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dość prosty sposób, a jednak wychodzi całkiem ładnie

      Usuń
  12. Pięknie! Masz zdolności i bardzo fajnie to wszystko przedstawiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  13. O właśnie, pomysł na stabilne i na spokojnie wszycie zamka - rewelacja! Zawsze się z tym bawię, jak na moje oko, za długo:)))
    Spódnica ślicznie na Tobie wygląda, do tego stopnia, że moja Młoda, która jest teraz NA NIE w temacie spódnic, powiedziała: - Wiesz, taką mogłabyś mi nawet uszyć... (!)
    Tylko jej ma mieć malowane kwiaty - czas zakasać rękawy:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. rany bosko:):)dzieki za instrukcje napewno skorzystam:) powtórze się pewnie bo nie raz to pisałam ale ZDOLNIACHA jesteś:)

    OdpowiedzUsuń
  15. dzięki! musiałam się wczytać kilka razy żeby zrozumieć o co chodzi z tym paskiem, ale to efekt mojego zmęczenia :) akurat znalazlam w sh zasłonkę granatową w kropeczki i myślę, że byłaby z niej taka spódnica. Bardzo ładna jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to cieszę się, że zrozumiałaś :) Ciężko jest za pomocą słów opisać co i jak zrobić :/ No i trzymam kciuki za Twoją wersję tej spódnicy !

      Usuń
  16. Świetny tutek :) A sposób przyszywania zamka jest genialny.

    OdpowiedzUsuń
  17. cudna, kolor piękny, szczególnie przypadł mi do gustu kształt paska

    OdpowiedzUsuń
  18. śliczna spódniczka a tutorial opisany rewelacyjnie i wiesz chyba mnie natchnęłaś do uszycia sobie owej kiecki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczna spódnica i tak dokładnie wykonana.:P

    Nurtuje mnie pytanie, czy dolny brzeg spódnicy obszyć przed uszyciem paska i górnej części, czy po? Mam zamiar odważyć się i uszyć spódnicę maxi, ale nie wiem od czego zacząć, żeby dobrze wyszło. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sumie bez różnicy, ale jest ryzyko, że dół będzie się strzępił podczas szycia góry

      Usuń
  20. przez Ciebie muszę kupić maszynę! :P

    OdpowiedzUsuń
  21. Niech tylko wpadnie mi w ręce jakiś fajny materiał...zaraz się zabieram za uszycie takiej albo podobnej spódniczki:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna i po takim pokazaniu wykonania, wydaje się całkiem 'do zrobienia' ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. cudowny instruktaż! bardzo ułatwiło mi to naukę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. wow, sama szyjesz, rewelacja! ja nie potrafie spodni podwinac :D slicznie wygladasz!

    co powiesz na wzajemna obserwacje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwa lata temu też nie umiałam, ale się nauczyłam uszyć co nieco. Szycie w sumie nie jest takie trudne, jak się ma trochę cierpliwości.
      P.S. Nie wyznaję zasady "wzajemna obserwacja"

      Usuń
  25. Stwierdziłam ostatnio, że mam za dużo spódnic, że nie ma po co szyć kolejnej i kupować tej cudnej zasłonki w ciucholandzie, ale Twój tutorial chyba zmienił moje zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spódnic jest zawsze za mało :)

      Usuń
    2. Nareszcie skończyłam, wyszła świetnie, dzięki za tutorial :)

      Usuń
  26. Bardzo fajny efekt, w najbliższym czasie zamierzam skorzystać z tutoriala:-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Witaj, chciałam podziękować za instrukcje wszycia zamka :) Jestem samoukiem i wszywanie zamka było moją największą zmorą, dopóki nie skorzystałam z tej instrukcji zawartej w tym poście. Dzięki i pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Pięknie Ci wyszła, gdyby tak mieć trochę więcej cierpliwości do szycia... ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. na pewno wykorzystam ten tutorial :) teraz szukam materiału :)
    pozdrawiam serdecznie
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo fajny i prosty tutorial, może się kiedyś skuszę na uszycie sukienki :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Cieawa ta spódniczka, dziękuję za tutorial :)) i o rany... jak ja marzę o overlocku!

    OdpowiedzUsuń
  32. Wygląda ślicznie. Materiały gotowe, zmierzę się z nią dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
  33. A powiedz mi proszę, gdybym chciała podszyć ją tiulem, powinnam wszyć go pod pasek? I czy Twoim zdaniem krój tej sukienki będzie dobrze wyglądał z tiulem? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli bardzo chcesz tiul to tak jak piszesz wszyj go pod pasek, ale moim zdaniem do tego fasonu tiulowa halka nie pasuje. Myślę, że bardziej by się sprawdziła do takiego modelu http://o-rety.blogspot.com/2012/11/jak-uszyc-rozkloszowana-spodnice.html

      Usuń
  34. Dziękuję za odpowiedź! Właśnie brałam pod uwagę również tą z półkola, teraz już nie mam wątpliwości:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. jejku, idę po maszynę na strych i zaczynam coś szyć :3 masz genialnego bloga i na pewno zajrzę tu jeszcze nie raz, bo obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  36. a jak podwinąć na zwykłej maszynie żeby wyglądało tak jak tu ? Chodzi mi o dół , ja się dopiero uczę a chciałabym córce uszyć coś podobnego ;)

    OdpowiedzUsuń